torsdag 24. desember 2015

Med mange ferske bilder fra hagen vår i vinterdrakt ønsker jeg deg en riktig god jul! ♥

Med disse 12 ferske bildene fra hagen vår i vinterdrakt, knipset ute for noen dager siden da trærne idyllisk og julekortaktig var dekket av glitrende nysnø, håper jeg å bidra til litt ekstra julestemning! :)) 

Det øverste bildet viser lysthuset. Har du lyst så kan du ta en titt innvendig: HER. Bildet har jeg knipset mens jeg står på sør-vest-terrassen, som du kan se sommerbilder av HER.


Denne blågrå Engelmannsgranen står like ved lysthuset, tenker vi kanskje tar å lyssetter den også neste jul, for nå begynner den å bli ganske stor! :)   

Dette er ungenes lekehus, lekepaviljongen kaller vi den! :)) Ungene har vokst ifra den for flere år siden, men den lille paviljongen står fremdeles der og lyser opp denne delen av plenen i vintermørket, så vi har stor glede av den fremdeles. Den males og holdes ved like på lik linje med de andre bygningene på tomten, slik at det den lille paviljongen forhåpentligvis kan være til glede også for barnebarna våre når vi får slike om 10-15-20 år! :)) (Et sommerbilde av lekepaviljongen kan du se: HER).

Jeg er jo et utpreget sommermenneske, men jeg synes likevel hagen er aldeles nydelig når trærne er dekket av hvit glitrende nysnø på denne måten! ♥   

Dette bildet har jeg knipset mens jeg står på frokostterrassen, den med pergolaen på, som du kan se sommerbilder av HER. Det du ser på bildet er uteboden og kortveggen på drivhuset like bortenfor! :)) Sommerbilder av dette området av hagen finner du HER og drivhuset kan du ta en titt inni HER

Husker du thuja-trærne jeg plantet i store krukker utenfor garasjen i sommer? (Hvis ikke kan du se bilder HER). Her ser du at de er innpakket i naturstrie for vinteren og lyssatt. Jeg synes selv ihvertfall det ble superflott med to lyssatte juletrær her nede ved garasjen i desember! :))

Husker du borettslaget for pip-piper som vi lagde i sommer? I pastellfarger på garasjeveggen? Hvis ikke så kan du se nærmere på fuglehusene og denne delen av hagen i sommerdrakt: HER.

Såvisst er hagen vakker også i vinterdrakt?  

Bilder av denne paviljongen i sommerdrakt finner du HER og HER. (...og nå kom jeg på at jeg må knipse bilder av endelig resultat etter oppussingen - med innhold - til sommeren slik at du får se! :D )


Her er syrinene så tunge av snø at de har "veltet" og danner et tak over terrassen mellom huset og uteboden (som du så på 5. bilde ovenfra i dette blogginnlegget) ...Winter Wonderland....   Dette er forresten også et ganske magisk sted når terrassen er dekket med syrinblomster. Har du lyst kan du se stien av syrinblomster sommerstid: HER.


Kjære vakthavende værgud: Send gjerne mer av den vakre, hvite, tørre, glitrende hagemelisen, det blir så nydelig ute!  (Men gjør det NÅ, i desember måned, ikke i april! :D ) 

Goood jul! ♥  :0)  

Stor juleklem fra Ann på Glassveranda.

Følg gjerne Glassveranda for regelmessig påfyll av inspirasjon til hus, interiør, hage og uterom:

2 kommentarer:

Maria at inredningsvis sa...

ÅHHHH vilka vintermysiga foton :) Jag önskar dig ett Riktigt Gott Nytt År och God fortsättning!

Idag visar jag mitt nya kök och stolar på bloggen:)

LOVE Maria

Ann sa...

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Maria! :))
Et riktig godt nytt år ønskes deg også!
Hi hi, mine nye stoler skal også blogges snart, takk for tips ;)

Stor klem, Ann,
Glassveranda.